یزدفردا :کلاس آموزشی بارداری و زایمان طبیعی صبح امروز درمحل درمانگاه شهید بقایی پور بیمارستان شهید صدوقی یزد تشکیل شد .
نازیلا نقشین کارشناس مامایی و مدرس این کلاس آموزشی  هدف از برگزاری این کلاس ها را ارتقاء سطح آگاهی مادران باردار و ترویج زایمان طبیعی در مادران باردار جوان عنوان کرد و بر فرهنگ سازی برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مادران در دوران بارداری در جامعه تاکید کرد.

وی اظهارداشت: طریقه صحیح نشستن، ایستادن، بلند شدن و خوابیدن در دوران بارداری، اصلاح وضعیت جسمانی جهت افزایش سلامتی اسکلتی بدن مادر، تکنینک های صحیح تنفسی، ورزش و نرمش های متناسب در دوران بارداری و غیره را از مهمترین مباحث مورد بحث دراین کلاس ها برشمرد.
به گفته نازیلا نقشین این کلاس مورد استقبال و توجه همه زنان واقع شده است ولی بیشتر مادران تحصیلکرده از برگزاری چنین کلاسهاای استقبال  کرده اند.

این گزارش حاکیست، یکی از مادرن باردار که از برگزاری چنین کلاس های آموزشی احساس رضایت می کرد گفت: افزایش اگاهی و اعتماد به نفس و فراگیری انجام حرکات ورزشی در دوران بارداری از مهمترین فواید این کلاس است.

یکی دیگر از مادران باردار شرکت کننده در این کلاس گفت: افزایش آگاهی در خصوص زایمان طبیعی و همچنین تکنیک های تنفسی در این کلاس بسیار مثمرثمر واقع شده است و کمک بسیاری به ما می کند.

یکی دیگر از مادران باردار حاضر در این کلاس نیز گفت: مباحث تغذیه ای در دوران بارداری و همچنین کتاب "آرامش مادر و سلامت کودک" ارائه شده در این کلاس نکته مهمی است که به بسیاری از سوالاتمان پاسخ می دهد.

شایان ذکر است، مادران باردار شرکت کننده در این کلاس ضمن ابراز رضایت از برپایی این کلاس آموزشی بر گسترش این گونه کلاس در سطح شهر تاکید کردند.

گفتنی است، کلاس آموزشی بارداری و زایمان طبیعی 2 هفته یک مرتبه با تدریس نازیلا نقشین کارشناس مامایی درمحل درمانگاه شهید بقایی پور بیمارستان شهید صدوقی یزد تشکیل می شود.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا